Sunday, February 28, 2010

Lättja & vemod




Sitter på bussen påväg ner till Uppsala. Snart en timme kvar. En känsla av lättja infann sig när jag satt mig i bussen, skönt att få komma iväg lite själv, om det är bara för en dag eller två. Efter en stund slog vemodet till som ringet på en äggklocka och jag tycker att det är jättejobbigt att Levi inte är med. Fick hålla mig för att få en tår i ögat.
Jag vet att Limu tar jättebra hand om honom det är inte det men jag bara saknar honom, hans lilla flin och de bruna smått kisande ögonen:)

Jag har fördröjt tiden med lite nyttighetsgöra och läst på om Somalias & Afghanistans säkerhets situation samt deras cevilrätter etc. Väldigt intressant & bra att kunna mer om vid en eventuell anställningsintervju.

Nej nu ska jag återgå till min vän gevalia och mina papper!


/Tess

0 comments:

Post a Comment

About Me

Tess
Hemflyttad till Sundsvall från mitt drygt fyra åriga äventyr på Nya Zealand där jag studerade på Victoria Universty. Tog med mig min fantastiska sambo Limu. FHar nu äntligen fått drömjobbet som statstjänsteman & planerar nu nästa steg i våra liv.
View my complete profile


Followers