Wednesday, February 17, 2010

Det är insidan som räknas...eller?

Tittade in på tv4 & Förkväll och blev SMÅTT störd över vad de har som innehåll i dagens sändning. De visar en kille som ska 'PLASTIKOPERERAS' och få 'nya' bröstmuskler via en injektionbehandling. SJUKT Ja. Chockerande Nej. I dagens tv värld blir man inte chockerad längre men däremot irriterad att TV4 visar detta och därmed 'normaliserar' plastikoperationer ÄNNU mer.
Och så har jag tänkt på en ANNAN sak, man säger ju som oftast att det är insidan som räknas, ofta gör människor dessa operationer för att de inte är nöjda med sig själv & för att de är osäkra. Om man ser det då i förhållande till att just förhållanden, vill man då inte vara TILLSAMMANS med en självsäker oopererad människa än en opererad osäker person? Förstår ni mitt resonemang? Vad TYCKER ni?

(Just det glömde att skriva att det var denna kille som var på förkväll för att fixa bröstmusklerna)


0 comments:

Post a Comment

About Me

Tess
Hemflyttad till Sundsvall från mitt drygt fyra åriga äventyr på Nya Zealand där jag studerade på Victoria Universty. Tog med mig min fantastiska sambo Limu. FHar nu äntligen fått drömjobbet som statstjänsteman & planerar nu nästa steg i våra liv.
View my complete profile


Followers