Wednesday, February 3, 2010

Yummie Yummie I've got Love in My Tummy!

Åh Fy Fan, ursäkta Franskan men jag har precis sett SUPERSIZE ME, dokumentären från 2004 (tror jag) om vad som händer med kroppen av att bara äta McD i 30 dagar. Det är riktigt illa, tur jag inte är nån Fast Food JUNKIE. Ni som trodde att Ceasar salladen var NYTTIG, tänk om, den innehåller 79% av det dagliga intaget av Kalorier! Sjukt...Ja! Nu har de ju börjat att marknadsföra på ett annat vis och kanske har de gjort salladen nyttigare med? Det ska jag ha osagt.
Inser med detta att Svensk SKOLMAT inte är så dålig i jämförelse med länder där man inte har regler över vad som får serveras i SKOLAN.
Själv åt vi ungsbakade kycking klubbor och ris, mumma det.

Bye


2 comments:

Madde said...

Yuck! Näe, men sallader är sällan nyttiga oavsett var man handlar dom. Och appropå skolmat, i vår kommun får den kosta max 8kr/portion. Hur näringsrik kan en portion mat som kostar 8kr vara då? Och det är vad dom matar vår framtid med! Tacka vet jag kycklingklubbor å ris =)
Kram på er!

Tess said...

Haha ja men bättre än bara fet mat iaf...vi svälter våra barn i skolan moahahhaha

Post a Comment

About Me

Tess
Hemflyttad till Sundsvall från mitt drygt fyra åriga äventyr på Nya Zealand där jag studerade på Victoria Universty. Tog med mig min fantastiska sambo Limu. FHar nu äntligen fått drömjobbet som statstjänsteman & planerar nu nästa steg i våra liv.
View my complete profile


Followers