Wednesday, February 24, 2010

SJ(ukt) lång väntetid

Satt i TVÅ timmar för att boka tågbiljetter hos SJ från Arlanda till Sundsvall åt mig och ALYSON på måndag. Alyson är min kompis från USA som jag träffade på NZ. Var tungen att ringa KUNDTJÄNST eftersom att jag hade värdecheckar & de kunde endast utnyttjas via kundtjänst bokning. Den första TIMMEN satt jag utan ton ens i luren och gav upp sedan efter nästan precis en timme, vid råd av Ida & Marcus som nog tyckte att jag skulle ha lagt på redan efter 20 minuter...'är det ingen SIGNAL är det nog något fel'.

DEN andra timmen satt jag med signal i luren & det var en trevlig kille vid amn ERIK (tror jag) som svarade. Det var omöjligt att vara otrevlig mot honom (som jag faktiskt hade planerat att vara pga den då sjukt irriterande långa väntetiden) men ändrade mig vid hans trevliga 'HEJ'. Jag har inte riktigt det anlaget att bli arg på personer som jag vet inte är grunden till PROBLEMET. Och så har jag ju JOBBATkundtjänst själv.
Han förklarade att den LÅNGA väntetiden berodde på dumma människor (min slutsats inte hans) som frågade 'hur ser det ut för tåget till GÖTEBORG från Stockholm nästa onsdag?'...men hur dumma får folk bli egentligen! ÅÅÅÅÅÅHHHHH Blir så less.

I ALLA FALL så fick jag resan bokad och jag far med bussen ner till Uppsala på SÖNDAG och plockar upp Alyson på Arlanda vid 14 tiden på måndag och därefter har vi en drygt tre timmar lång resa att snacka en massa om vad som har hänt och vad vi har missat! PERFEKT

Levi har fortfarande hög FEBER men är en liten glad kille ändå och nu sover han så skönt i sin SÄNG.
Imorgon hoppas vi på att det är bättre, en natts SÖMN kan göra underverk.

Nu ska här sovas för klockan ringer 06.00 då är det GAME TIME!

Härlig längdskidåkning ikväll förreten! GULD IGEN.


Så här pigg & glad hoppas jag att lilljuvelen är imorgon

3 comments:

Ida Maria Josefin said...

FAAAAN! Sverige förorade.. suck!

tobias said...

Fyndig rubrik, jobbar du på Aftonbladet?

Hoppas lillen blir fri från sin feber. Och att du och Alyson får en härlig helg!

Kraaaaaam

Tess said...

Haha näe tobbe skulle aldrig skriva för en skvallerblaska! haha, Levi börjar bli bättre, vågar nästan säga att han är fenerfri idag, ta i trä. Alyson komer ju på måndag:) Det ska bli jätteroligt!:)

Post a Comment

About Me

Tess
Hemflyttad till Sundsvall från mitt drygt fyra åriga äventyr på Nya Zealand där jag studerade på Victoria Universty. Tog med mig min fantastiska sambo Limu. FHar nu äntligen fått drömjobbet som statstjänsteman & planerar nu nästa steg i våra liv.
View my complete profile


Followers