Saturday, March 6, 2010

Visit from the US of A

Som några vet så fick jag BESÖK av min kompis Alyson som jag bodde med det FÖRSTA året som jag var på Nya Zeeland. Efter att ha spenderat en natt i Uppsala gjorde jag mig IORDNING för att fara till Arlanda för att plocka upp henne, sedan väntade en TÅGTUR hem till Sundsvall. TYVÄRR gick det inte så smidigt. Hennes plan var tre timmar försenat, och eftersom att jag bokat biljetterna med VÄRDECHECKAR så var de ej ombokningsbara. TJI fick jag för att ha SUTTIT sammanlagt i två timmar i telefon för att kunna boka dem.
Som tur var fick jag hjälp av moster ANITA som är en hejjare på att kolla upp sådana här grejjer, ja vi kan väl säga lite kortfattat att hon har varit med vid mina & Angelicas FLESTA resebravads problem.

LYCKLIGT nog fann jag Alyson vid ankommande hallen och hon hade bara väntat fem minuter på mig. THERESE= alltid sen. Nu gick vi till Skycity & den väntandes tågfärden med avgång 18.48 istället för vår tidigare planerade resa klockan 15.58. När vi närmar oss tågnedgången där vid Skycity ser vi ett GULDREGN av konfetti och hela hallen är fylld av musik. Det visar sig vara några av våra OS hjältar som välkomnades hem. På scenen stog ANDRE MYHRER & rockade loss på elgitarr. 'Welcome to Sweden' sa jag till Ally, 'I've arranged this just for you'. Hehe.

För att göra en LÅNG historia lite kortare så gick tåget inte förren 20.05, det var förseningar hela vägen hem med växlar som frusit, tågköer och ett tåg som hade krockat med en ÄLG som fick vi undsätta 100 passagerare FRÅN. Ca 02.00-02.30 kommer inte ihåg precis så "landade" vi på Wallerstedtsgatan.

Härhemma hängde vi mest, for på lite roadtrip och så var vi en sväng på stan men det var ju MEST för att umgås och 'catch up' som hon kom. Det var OTROLIGT roligt att träffa henne igen och tris när hon for men jag vet att vi kommer att träffas igen.

Bedtime

Fikar på stan med Ally

0 comments:

Post a Comment

About Me

Tess
Hemflyttad till Sundsvall från mitt drygt fyra åriga äventyr på Nya Zealand där jag studerade på Victoria Universty. Tog med mig min fantastiska sambo Limu. FHar nu äntligen fått drömjobbet som statstjänsteman & planerar nu nästa steg i våra liv.
View my complete profile


Followers