Sunday, March 14, 2010

Home sweet home

Vi drar till fjällen :)
Att vara i farmor & farfars FJÄLLSTUGA känns nästan som om att vara hemma. Jag ÄLSKAR att vara i fjällen. Lugnet som infinner sig där går inte att hitta i stan, den FRISKA luften & det iskalla vattnet är också svårfunnet i 'METROPOLEN'.
VÄDRET var inge bra men vi gjorde försök att ta oss ut ändå. Limu gick och SPÅRADE efter djur i skogen, han har ännu inte sett några vilda djur sedan VI kom hit för ett år sedan (haha), medan jag har hunnit krockat med en ÄLG. HAN hittade iallafall älg & lodjurspår, TROR vi.

På vägen upp STANNADE vi på en välbehövlig kaffe hos Madde, Lars och lilla Amelia. Jag var så TRÖTT när jag körde upp att stoppet var ett skönt AVBROTT i körningen. Kaffet var dock KOFFEINFRITT och hjälpte inte till så värst mkt, men bensträckningen och MOROTSKAKAN gjorde susen.

LEVI gillade verkligen miljöombytet av att få komma iväg och han HAR verkligen 'utvecklats'. Hur man nu definerar det. Han är ÖVERALLT.

Återkommer snart igen, KRAM på er alla:)


Upp & ner överallt, under och över...

Påväg till stugan i 'nya' bilbarnstolen.

0 comments:

Post a Comment

About Me

Tess
Hemflyttad till Sundsvall från mitt drygt fyra åriga äventyr på Nya Zealand där jag studerade på Victoria Universty. Tog med mig min fantastiska sambo Limu. FHar nu äntligen fått drömjobbet som statstjänsteman & planerar nu nästa steg i våra liv.
View my complete profile


Followers