Sunday, November 1, 2009

Fjällen semester.


Då är vi nyss hemkomna från fjällen. Med lite ompackning i fastrarnas bilar så fick vi plats upp alla tre vilket var super då vi sett fram emot att träffa alla och spendera en vecka uppe i Bratteggen. Årets chock var då jag insett att 'lilla' kusin Karl-Oskar hade vuxit ca en meter sedan jag såg han sist haha.
Levi vart väldigt ompysslad av mina småkussar och mina fastrar och farbror Henke även fast det tog ett litet tag att vänja sig med alla. Den friska luften gjorde honom jättegott och han har sovit som en kung i sin vagn.
Limu har slitit och jobbat som en häst med att hjälpa till och gallrat ut och hugga ner träd på moen neranför farmor & farfars stuga så han har verkligen gillat att vara däruppe. Han kan inte sitta still som sagt. Vi har hunnit med bastubad och baljbad för lillkillen och några småprommemader, men inte flera och långa som jag hade hoppats på att göra.
Det vart en liten visit in till Åre med och Ewa visade mig Copperhill (en ny del med fjällstugor i Åre), men shhiiiiitttt vilka jäkla hus alltså. Man kan faktiskt inte kalla de för stugor.
Så efter många mysiga middagar och luncher och trevliga pratstunder så for vi hem igår till Sundsvall. Vi stannade förståss hos vackra Madde på en kopp kaffe, tyvärr så sov lilltrollet så jag hann inte att träffa henne men de kommer faktiskt ner för en hel vecka på tisdag:)
Jag älskar fjällen och snart ska vi tillbaka dit:)

Vackra åreskutan

Eva, Henrik, Kalle och Levi
Levi vart trött i gammelfarfars sköna knä
Bad, bad, bad...
Myser ute i vagnen
Lunch, palt, fläsk och rårakor
Ska strax skyffla grus

2 comments:

Madde said...

Vilka mysiga bilder. Vilken tur att vi snart kommer så att jag kan få se fler =)

Kram

Anonymous said...

Meeeeen vad jag saknar hemma nu. Huvva. Vad roligt och mysigt det ser ut som att ni haft. Vad härligt. Jag sitter och väntar på att oliver ska vakna. Han är en liten tjuvsovare. Klockan är nio nu och ännu inget ljud från hans NYA rum förresten. Han har fått ett eget rum. Lite spartanskt ännu men det ska fixas lite. Puss Ankan

Post a Comment

About Me

Tess
Hemflyttad till Sundsvall från mitt drygt fyra åriga äventyr på Nya Zealand där jag studerade på Victoria Universty. Tog med mig min fantastiska sambo Limu. FHar nu äntligen fått drömjobbet som statstjänsteman & planerar nu nästa steg i våra liv.
View my complete profile


Followers