Wednesday, November 4, 2009

Främmande och lägenhets 'makeover'

Äntligen har MADDE och AMELIA kommit på Novemberlov hit till oss. Det är så roligt att få sällskap på dagarna. Levi var väl kanske lite reserverad i början till några av Amelias ljud och lilla underläppen kom fram, så det är bra med lite 'barn aklimatisering' för honom.
PLANEN för veckan är bla att vitlackera alla mina trädörrar samt lister. Jag ska också beställa väggtexter som jag hade tänkt att sätta upp i min & Limus lite försummade lägenhet. Den är ju jättefin men vill gärna göra den lite mer personlig, så det blir Madde då som får hjälpa till. Jag vill ha nya taklampor med för jag tycker att LJUSSÄTNING är viktig för trivseln och hur lägenheten ser ut, men det blir nog nästa månad, vi får se.
Igår var jag på FIKA med Marcus & Ida, alltid lika roligt och trevligt och vi gick på det nya bageriet 'Stenstans bageri' tror jag att det heter. Jag rekomenderar det stenhårt då 49 kronor är det man betalar för en räkmacka.
Idag ska jag laga BULGURSALLADEN igen åh den är så god, Madde lagade en supergod kyckling middag med ris igår och idag är det min tur.
Höll på att glömma att berätta att vi försökte vi oss på en liten foto session idag med våra minimodeller för vi tänkte att vi skulle kirra JULKORT med våra små tomtenissar, men det var mest jag och Madde som hade intresse för det och efter en stund fick vi lägga ner, vi gör ett nytt försök imorgon:).

Vi pratade med lilla OLIVER igår och de hade fått paketet vi skickade till dem och han var jätteglad för bilarna han fick och hans gamla traktorbok, den var inte så hel efter att han lekt med den hehe, sen så har han lärt sig att säga WATER med, självklart med klockren Nya Zeeländsk dialekt. Haha, åh saknar sötnosen så mkt.

Nej nu ska jag laga mat Tack och HEJ!

0 comments:

Post a Comment

About Me

Tess
Hemflyttad till Sundsvall från mitt drygt fyra åriga äventyr på Nya Zealand där jag studerade på Victoria Universty. Tog med mig min fantastiska sambo Limu. FHar nu äntligen fått drömjobbet som statstjänsteman & planerar nu nästa steg i våra liv.
View my complete profile


Followers