Monday, November 2, 2009

Minneslunden & paket från fjärran öster (söder)...


Igår tog vi en promenad till minneslunden vid kyrkan i Bydalen för att gå och 'hälsa' på min Gudfar Sven som gick bort för drygt ett år sedan. Minneslunden ligger bredvid en bäck och hundratals ljus brann då folk hade varit där under Allahelgons dagen. Det var super rofyllt och jätte vackert, eftersom att jag var på NZ när han gick bort så var jag aldrig med på begravningen så på något vis så fick jag på riktigt säga hejdå igår, ett fint avslut.
MoDo spelade match igår med och som tur fick de en poäng med sig innan uppehållet, vi såg bara första och sista perioden eftersom att pappa, med hjälp av Limu, hade lagat fisksoppa som vi åt under andra perioden, mumma.
Till skillnad från igår så är det skitväder idag, men när Limu kommer hem från skolan så hade vi tänkt att gå till farmor på en prommis.
Idag kom även ett efterlängtat paket från NZ till Limu med dvder om Samoa och även kläder till llillen från hans syster, lite stora men han kan nog ha dem nästa år.






0 comments:

Post a Comment

About Me

Tess
Hemflyttad till Sundsvall från mitt drygt fyra åriga äventyr på Nya Zealand där jag studerade på Victoria Universty. Tog med mig min fantastiska sambo Limu. FHar nu äntligen fått drömjobbet som statstjänsteman & planerar nu nästa steg i våra liv.
View my complete profile


Followers