Monday, November 23, 2009

27 Going on 80...

...det är PRECIS det man skulle kunna tro att jag är. Jag är klar med julkorten & få se, hmmm, december är inte ens här, jag har redan hunnit att beta av några julklappar med prick 30 dagar kvar till Julafton. Jag har hängt Julkulan i fönstret och julduken ligger på bordet. Kanske är det för att jag inte firat jul hemma på fem år som jag på något omedvetet vis vill återskapa de fyra senaste 'vita jularna' som jag missat. Däremot har jag ännu INTE tänt adventsljustaken.

Idag är första julen på väldigt länge som jag VERKLIGEN fattar vad julen handlar om. Visst har jag förstått att julen är en tid med familj, men som de flesta andra (endast ett antagande) så är det julklappsköpandet och presenterna som varit största fokus på julen.
Men jag kan helt ÄRLIGT säga att jag skulle inte bli det minsta besviken om jag inte skulle få en endaste julklapp i år. JAG har precis allt jag kunnat önska mig här hemma. Limu och Levi har verkligen FYLLT mitt liv på ett vis som jag aldrig trodde var möjligt, än mer som jag trodde att jag förtjänade. Jag har sett kärleken på nära håll och på distans, men hade inte trott att den skulle finnas så intensivt i MITT liv.

Så nu har jag 30 vackra dagar att se fram emot med Limu & Levi innan vi får spendera vår första vita jul ihop tillsammans som en familj. Åh vad jag längtar.


Mina killar <3




/Therese

1 comments:

Angelica said...

Åh så sööööött!!

Post a Comment

About Me

Tess
Hemflyttad till Sundsvall från mitt drygt fyra åriga äventyr på Nya Zealand där jag studerade på Victoria Universty. Tog med mig min fantastiska sambo Limu. FHar nu äntligen fått drömjobbet som statstjänsteman & planerar nu nästa steg i våra liv.
View my complete profile


Followers