Thursday, November 19, 2009

Från kultur till kommersialism...

Jag har kännt att jag inte trivits med utseendet av min blogg så nu har jag gjort nåt åt det. Den fick sig en liten CHRISTMAS MAKEOVER. Den känndes lite barnslig innan & plottrig att läsa. Nu är jag nöjdare, nu är den som Sverige & Sweitz, NEUTRAL. Hoppas att ni som läser tycker det med.

För er som är kulturinteresserade kan jag berätta att National Museet TE PAPA i Nya Zeeland som ligger i Wellington hade igår skickat personal till Göteborg för att hämta hem 100 år gammalt MAORI kulturarv. Angelicas & Min kompis Tania som kände & Jobbade med OLIVERS GAMMELFARFAR på Te Papa (som Maori översättare), har precis detta som jobb, att kontakta länder & hämta hem Maori efterlämningar. Det var hennes kollegor som fick åka till Sverige för att hämta dessa & hon ska åka till Frankrike nästa år.
Jag vart jätteöverraskad när jag såg TV inslaget om det igår på Rapport & tom (håll i hatten) DAGBLADET hade en artikel om det idag. Fick panik längtan efter NZ, det är ett fantastiskt land med fantastiska människor.

NU har jag börjat att fundera ut julklappar & har redan att hunit att få några klara redan. Jag kan säga att jag har hitta den absolut bästa grejjen om man ska ut & resa med barn & jag funderar starkt på att köpa en själv. Efter 25 timmar på ett plan så är det rätt bra att ha. Den heter RideON och det är som en liten FÄLLSTOL som man sätter fast på en kabinväska (ni vet en såndär handbagage väska man drar) och så kan man dra runt på sin lilla ÄNGEL mellan gaterna. Huuur smart som helst, ni kanske tycker den är skitknäpp men trust me I KNOW att en sådan skulle vara jättebra när man flyger långt. Kolla in den här RideOn


Nu kallar Jon Blund på mig, Sov Gott:)


Maori Art Fiskekrok som bärs som hasband ska bla ge tur åt resande männsikor

Te Papa


1 comments:

Madde said...

Hahaha, vilken rolig grej. Finns den i vuxrn storlek? :P

Post a Comment

About Me

Tess
Hemflyttad till Sundsvall från mitt drygt fyra åriga äventyr på Nya Zealand där jag studerade på Victoria Universty. Tog med mig min fantastiska sambo Limu. FHar nu äntligen fått drömjobbet som statstjänsteman & planerar nu nästa steg i våra liv.
View my complete profile


Followers