Wednesday, November 25, 2009

Rut m.fl. & Riktigt Grisigt.

Rut med Fler:)

Idag tog vi på oss varma kläder och trotsade vädret för att gå och HÄMTA Limu när han slutat skolan. Det var riktigt skönt nerför, med vinden i ryggen och inte så mycket REGN. På hemvägen så vart det istället motvind & regnigt men med adderat sällskap av pappa Limu så gjorde det inte så mycket. Levi vart riktigt förtjust av att Limu slöt upp med oss. Lill JUVELEN vill inte längre ligga i sin vagn han är väldigt INTRESSERAD av allt som händer runtikring, detta har därför resulterat i att vi har bytt till sittvagnen. Han verkligen älskar det & som madde sa han sitter med sin 'krom armbåge' och glider runt:) haha. Förresten kolla in hennes nya snygga frisyr hon har... Maddes nya snygga frisyr!!

Kvällens bravader ledde till att mamma & jag for till Birsta för att gå på SMYG PREMIÄREN av den nya butiken 'RUT med FLER' där Maria jobbar. Det resulterade i två mkt fina klänningar till mig själv, mycket fina kläder till mkt rimliga priser.

Jag är så jäkla ARG! Nu mina vänner ska vi inte köpa Grisen i säcken, vi ska granska vart våra JULSKINKOR kommer ifrån, för att så som dessa stackars grisar har blivit behandlade på 90!!! av landets grisgårdar är helt oacceptabelt. Jag vet inte ens om jag kommer att kunna äta julskinka eller skinka överhuvudtaget igen.
Så våran PLIKT i år, och jag tycker verkligen att det är våran plikt, är att om vi köper skinka eller grisprodukter är att verkligen undersöka vart ifrån de kommer. Gör Julen lite bättre för lille NÖFF.


Limu i sin nya mössa Lillen som sitter själv i matstolen
Titta vad fina saker de har Ute i regnet.
på Rut m.fl.

Köp inte grisen i säcken...se till att lilla nöffen haft ett bra liv.

1 comments:

Madde said...

Men titta på stora killen, i sittvagn och barnmatstol!
Kul att se bilder på er! Vill gärna se klänningarna också =)

Post a Comment

About Me

Tess
Hemflyttad till Sundsvall från mitt drygt fyra åriga äventyr på Nya Zealand där jag studerade på Victoria Universty. Tog med mig min fantastiska sambo Limu. FHar nu äntligen fått drömjobbet som statstjänsteman & planerar nu nästa steg i våra liv.
View my complete profile


Followers