Monday, November 9, 2009

Uppdatering...

Här kommer en liten uppdatering/sammanfattning av de senaste två veckorna eftersom att jag varit slack att skriva.

har ännu ett år gått och jag får hoppas att jag hunnit blivit både lite visare, skarpare, klokare, förstående och mycket mer som passar min nya ålder 27. Jag hoppas hatten passar huvudet, att det är rätt stövelstorlek eller hur man nu säger. Förra året så firade jag min födelsedag i WELLINGTON med Angelica på en mysig restaurang. Skillnaden i år var att jag fick fira min första födelsedag tillsammans med min alldeles egna FAMILJ. Det var också alldeles underbart att vakna upp till de vackra tonerna från Mamma, Pappa, Madde & Amelia som kom och sjung 'JA MÅ HON LEVA' på morgonen, men allra bäst var att vakna med dem jag älskar. Dagen fylldes därefter med tårtätande, kaffe, mera tårtätande & sedan var det en mysig fondue middag uppdukad, 'SO 1980' som Macke sa när han & Ida fikade tårta.

Förr förra veckan hann jag och Madde inte med så mkt 'RENOVERING' av lägenheten, vi hade bla ingen vitlacering och så har jag inte beställt väggtext eftersom jag inte visste om det var ok för hyresvärdarna;). Däremot hann vi med att fara på Birsta & där köpte världens bästa Madde en jättefin kofta åt mig från VILA i födelsedagspresent, sedan drack vi kaffe och åt en chokladboll. SÖTASTE inslaget på den dagen var Amelia & Levi som höll händer:). Levi hade varit grinig hela dagen & det visade sig på min födelsedag att han hade fått två TÄNDER! Vi for även & träffade Maddes farmor Astrid.

FARSDAG for Madde & Lill Amelia hem för att fira Lars, vi andra stanade hemma i Sundsvall för att fira våra pappor, mor & farfädrar. Det vart en långhelg med firande & alldeles för mycket tårtätande. Tur att Macke & Ida har fått med oss på SIMNING.

Så i torsdags så vart det äntligen simning och man kan väl helt ärligt säga att man är rätt otränad, men det var jätteskönt.

Ja detta vart som många andra gånger lååångt men hoppas att jag inte tråkar ut er alltför mkt, jag lovar att inläggen kommer att bli KORTARE & FLER! :)


Madde & Bus Amelia på promenad
Trött efter shopping
Amelia & Levi

1 comments:

Anonymous said...

Ååååååååååh söööööööta!! Men vad jag saknar er. Åh Amelia å Madde. Åh Levi har på sig Olivers gamla kofta ju....lillplutten. Ge honom en puss och kram från moster

Post a Comment

About Me

Tess
Hemflyttad till Sundsvall från mitt drygt fyra åriga äventyr på Nya Zealand där jag studerade på Victoria Universty. Tog med mig min fantastiska sambo Limu. FHar nu äntligen fått drömjobbet som statstjänsteman & planerar nu nästa steg i våra liv.
View my complete profile


Followers