Monday, November 16, 2009

Prestationsångest.

Jag har PRESTATIONSÅNGEST, men inte prestationsångest av det vanligaste slaget, det är ångesten som har uppkommit av analyser över vad folk skriver på allas vår vän FACEBOOK. Det är tydligt att i dagen samhälle så har vinkulturen (sprit) vuxit något extremt, skulle jag vilja påstå, det senaste decenniet. Kanske är det för att jag själv blivit ÄLDRE & det är vuxet att dricka vin mest varje helg. DET som förvånar mig mer är hur vi människor så öppet för hela världen/cybervärlden bekänner på fredags & lördags kvällar till vår nya vän & sociala forum FACEBOOK tex att 'ikväll blir det ett glas rött', eller 'nu ska här skålas!'. Jag får liksom lite panik, att jag sent på en fredagskväll funderar på att springa till systemet i sista minuten för att köpa en flaska vitt bara för att detta har nu bekommit NORMEN i vårt samhälle. Dricker jag kanske för lite? Jag har till & med funderat på att ljuga i cybervärlden att faktiskt jag också sitter & tar ett glas vin, men så stoppar jag mig själv & tänker efter, fan vad PATETISKT.
Vad är det för fel att kunna umgås utan berusande drycker & att kunna umgås med den man är som man är?

MEN fortfarande så kommer denna prestationsångest krypande mot fredags eftermiddagen, inte för att jag vill men för att man 'ska', alla andra gör ju det....ja jag har prestationsångest! Helt SJUKT!



0 comments:

Post a Comment

About Me

Tess
Hemflyttad till Sundsvall från mitt drygt fyra åriga äventyr på Nya Zealand där jag studerade på Victoria Universty. Tog med mig min fantastiska sambo Limu. FHar nu äntligen fått drömjobbet som statstjänsteman & planerar nu nästa steg i våra liv.
View my complete profile


Followers