Sunday, November 29, 2009

Magiskt

Idag är första ADVENT och jag vaknade med den där känlsan man hade när man var liten på julaftons morgonen. Jag vet inte varför men den bara infann sig där och det var verkligen en UNDERBAR känsla. Limu satte ljusen i granen ute så nu står den och lyser så vackert. Levi beundrade alla ljus och ljusstakar som lyste upp lägenheten hos mamma & pappa.
Min Gudmor Aine och Mormor & Morfar och vi var bjuden till mamma & pappa på middag. EFTER att mamma, Aine & Mormor hade varit på graven och satt ljus så blev vi bjudna på glögg och pepparkakor. Jag har varit jätte exhalterad över att få visa våra svenska JULTRADITIONER för Limu och jag tror att han tyckte det var jätte tevligt faktiskt.
Efter glöggen så avnjöt vi en middag A LA BENGT, åh det var bland den godaste laxen jag ätit på länge, åh så gott.
PRICKEN över i:et på dagen var det oväntade men super vackra fyrverkeri displayen från hamnen som började just då vi slutat middagen.
Det var meningen att vi skulle ner på stan för att gå på JULMARKNADEN tidigare idag men då vi inte hann så for vi ner klockan 19.00 ikväll och fann att det var ihop packat och alla hade gått hem vilket var lite av en besvikelse, men det var mysigt att gå och titta på all belysning tillsammans iaf.

Denna dag var verkligen MAGISK från början till slut. Hoppas att ni alla haft en lika underbar dag som vi, adventskramar till er alla.

Limu kirrar ljusen & granen:)
Beundrar alla ljus
Hittat nya kompisar?
Myser med gammelmormor
Myser med lilljuvelen Fyrverkerier


Limu & Levi vid stora julgranen i stan Middagen var yuuuummmiiee

0 comments:

Post a Comment

About Me

Tess
Hemflyttad till Sundsvall från mitt drygt fyra åriga äventyr på Nya Zealand där jag studerade på Victoria Universty. Tog med mig min fantastiska sambo Limu. FHar nu äntligen fått drömjobbet som statstjänsteman & planerar nu nästa steg i våra liv.
View my complete profile


Followers