Tuesday, October 6, 2009

Präst och Fullkornsbulgur.

Så blev det en lång dag idag:) Uppe tidigt för att skjuts Limu till skolan sedan var det meningen att jag skulle skjutsa mamma på jobbet men hon fick skjuts av grannen. Så vart det en massa tvättandes och sedan bar det av för att hämta upp Limu igen då vi skulle besöka prästen inför dopet på söndag. Prästen heter Gudrun och döpte även lilla Ollie, jättemysig människa verkligen.

Efter det bar det av till farmor och farfar för lite kaffe, de följde med till Birsta för lite shopping. Väl hemma så var det mer tvätt att ta hand om och sedan var det jag somhade hand om matlagandet för kvällen. Det blev en bulgur 'sallad' eller vad det nu skulle tänkas kallas, med fullkorns bulgur, paprika, rödlök, gurka, tomat, fetaost och kräftstjärtar samt hemmagjord dressing som jag blandade i...mmmm *multo bene*!

Nu har jag kollat på MoDo som sopade banan med Skellefteå, det var ju på tiden de ligger ju sist i tabellen.
Dagens eloge går till Limu som har avancerat upp i sin svenska utbildning, mkt stolt är både jag och Levi.

Nu ska jag kolla på efterföljaren av en av mina favorit filmer, Transformers och tvåan är Revenge of the Fallen...tar en paus i min bok 'Kvinnornas detektivbyrå' som jag snart läst klart sedan ska jag börja på Hillary Clintons självbiografi som moster Anita varit så snäll att läsa ut, och så har jag gett mig an på att ta mig genom Kafkas bok som jag tragglar mig igenom...

Gonatt på er alla!

Kvällens middag.


Och så lillen förstås...

1 comments:

Veronica said...

Vilken goding! :) Hoppas dopet blir lyckat. Kramar från Veronica och Leah.

Post a Comment

About Me

Tess
Hemflyttad till Sundsvall från mitt drygt fyra åriga äventyr på Nya Zealand där jag studerade på Victoria Universty. Tog med mig min fantastiska sambo Limu. FHar nu äntligen fått drömjobbet som statstjänsteman & planerar nu nästa steg i våra liv.
View my complete profile


Followers