Sunday, October 18, 2009

För många kockar...

...så hade jag satt fram emot gårdagens hemmagjorda pizza, det luktade gudomligt då den gräddades i ugnen och det var nästan så att man dreglade som en hund efter att få äta den. När Bengan konstaterade att den var färdig så inåg vi att vi (understruken) hade använt smörpapper och inte bakplåtspapper vilket resulterade att det satt som ett frimärke på ett brev. Det förstörde middagsnöjet helt för min del även fast det vart en komisk middags stund. Toppingen var utsökt men det var ju faktiskt meningen att vi skulle äta hela pizzan. Så sant som man säger då att 'sämre soppa ju fler kockar'. Fast det var inte kockarna det var fel på egentligen, utan smörpapperet.
Idag följde jag och Levi med mamma och pappa då de införskaffade sig sitt nya tv bord på IKEA och det var premiär åkning i kundvagn (sätet där större barn sitter) för Levi, under uppsikt av morfar. Det gick rigtigt bra hehe.
I eftermiddags så var vi inbjuden till Gieken på ett Me and I Party, försäljning av ekologiska och kemikaliefria barnkläder, och det resulterade i en tröja och en pyjamas. Samt en kladdkaka med grädde och kaffe till mig själv:)
Limu var med pappa, Gun, farmor och farfar och grannen Eva ute i skogen och plockade svamp och kom hem med fem Ica kassar (fyra då de gav bort en). Han är en riktig skogsmulle.
Nu ska jag agera lärare och hjälpa Limu med läxan till provet imorgon.
Och så ska lilltrollet badas.



1 comments:

Siw said...

Stor killen! Ja det finns mycket svamp fortfarande, kul.
Jag åker till ramsele nästa helg, lör till sön, om du vill följa? Ska se om tjejerna hänger med ner hit några dagar, det är ju lov.
Kramar

Post a Comment

About Me

Tess
Hemflyttad till Sundsvall från mitt drygt fyra åriga äventyr på Nya Zealand där jag studerade på Victoria Universty. Tog med mig min fantastiska sambo Limu. FHar nu äntligen fått drömjobbet som statstjänsteman & planerar nu nästa steg i våra liv.
View my complete profile


Followers