Friday, October 16, 2009

Regn, egentid och middagsbjudning.

Så var regnet här, efter en hel vecka med solsken är det regnjackan på. De nyss så vackra lövbeklädda gatorna är inte längre så attraktiva.
Veckan har varit rätt vardaglig, skjutsat farmor och farfar till farbror doktorn igen och så har jag städat.
Idag har däremot varit en händelsefylld och väldigt trevlig dag. Äntligen hade jag min tid för en ansiktbehandling som jag längtat etfer så mkt. Jag fick presentkort av mamma då jag fick Levi. Så nu kom det till väl användning. Efter den härliga ansiktsbehandlingen och egentid så var det raska takter hem för att byta om och sätta upp kalufsen (som såg ut som om jag precis vaknat) innan vi skulle fara till Elli, Fulli och lilla Lelle på middag.:) Eftersom Levi bara sovit i 15 minuter på eftermiddagen så prickade han in sin långa sovstund precis när vi gick in genom deras dörr.
När han väl vaknade fick han massviss av pussar av lilla Lelle.
Medans Levi blev bjuden på pusskalas så blev mamma och pappa bjuden på en jättegod middag och sedan avnjöts en kopp av samoan cocoa.
Det var en riktigt trevlig kväll hos familjen Masoe:)
Väl hemma så vart det Idol och det vi är där vi är nu vi sitter och tittar på slutet och vem som åker ut, jag hoppas antingen på smurfen på ecstacy (Camilla) eller lugg killen hehe.

Imorgon ska jag och mamma och lillbubbas ner på stan och titta på lite gejjer, det ska faktiskt bli kul med lite "window shopping" för det är ju allt jag har råd med.

Nu ska jag smutta på mitt te som älsklingen gjort åt mig.
Trevlig Helg!

1 comments:

Madde said...

Så mysigt ni har det! Hoppas du hittade fina saker i fönstren. Och ja, jippi, "star f***er" åkte ut.. Näe nu var jag taskig, men hon var ju bara för mkt.

Post a Comment

About Me

Tess
Hemflyttad till Sundsvall från mitt drygt fyra åriga äventyr på Nya Zealand där jag studerade på Victoria Universty. Tog med mig min fantastiska sambo Limu. FHar nu äntligen fått drömjobbet som statstjänsteman & planerar nu nästa steg i våra liv.
View my complete profile


Followers