Wednesday, October 7, 2009

Det är inte sant...

Jahaja idag så har vi ringt facket och fått ur oss hur den här förredetta arbetsgivaren till Limu uppträder. Tyvärr så kunde de inte hjälpa till eftersom han inte är medlem, man tycker ändå att de kan anteckna denna information om ett företag som mottar bidrag motsvarande skattebetalarnas pengar för att få ha en anställd hos sig. Man kan tycka att facket är intresserade över att företagen som mottar dessa bidrag ska vara välförtjänta av detta men det är de uppenbarligen inte.

Så om vi vill gå vidare med det för att nu få händerna på dessa pengar som Limu är berättigad till så måste vi gå till Tingsrätten. Men hur sjukt är det inte då om det ska behöva gå så långt. Läxan vi lärt oss till nästa gång är att gå med i facket ASAP när man får jobb.
Men vi har en plan, smider dem just nu...vänta och se bara, vänta och se...

Imorgon ska jag ut på en 'shoppingrunda' för att hitta någonting att ha på mig på dopet. Nåt billigt användbart och fint. Nåra tips någon?

Limu är på volleyboll träning och jag ska krypa ner i sängen.

Tess tips till er för dagen: Läs DN inte aftonbladet & titta på BBC inte Tv4 Nyheterna. Steget längre om man sammanfattar.

Tack och gonatt. Just det Levi mår topp!:)

0 comments:

Post a Comment

About Me

Tess
Hemflyttad till Sundsvall från mitt drygt fyra åriga äventyr på Nya Zealand där jag studerade på Victoria Universty. Tog med mig min fantastiska sambo Limu. FHar nu äntligen fått drömjobbet som statstjänsteman & planerar nu nästa steg i våra liv.
View my complete profile


Followers