Tuesday, October 13, 2009

Cloud no.9.

Med leendet i behåll har jag sakta landat från lyckoruset sedan i Söndags...nej kanske inte helt riktigt ännu. Söndagen den 11e Oktober 2009 kommer för alltid att vara en av den viktigaste och den mest minnesvärda dagen i hela mitt liv. Det var som om en stark höstbris drog in och förfriskade vårat liv:). Inte att det hade varit illa innan, det bara blev ännu bättre. Och som jag hörde min Gudmor Aine säga att 'hon har ju verkligen dragit turlotten/högsta vinsten' (el något väldigt likt detta) så kan jag verkligen inte hålla med henne mer. Jag är otroligt lyckligt lottad.
Efter att alla hade gått hem på söndags kvällen så ringde vi upp Angelica på datorn för att visa bilder från dopet samt att berätta den goda nyheten...helst hade hon nog velat varit med och helst hade jag ju sett att all släkt och vänner och framförallt Limus familj hade varit med. Men man får ju inte alltid som man vill. Det är inte alltid lätt att matcha in sånt här heller, speciellt inte om man inte är medveten om överraskningar som Limu tar fram ur fickan, bokstavligt talat:).
Med massvis av gott fika kvar så har jag idag haft sällskap av först Carro och Lisa och sedan på eftermiddagen kom bustrollen Anton, Alma och Alfred med mamma Diana. Alltid roligt att få främmande. Och bra att Levi får umgås med lite barn lite oftare.

Imorgon ska vi upp tidig så nu säger jag gonatt och tack för ännu en underbar dag.
Ta hand om varandra.
Kram
Jag, Levi min Gudmor Aine och Eva (grannen)
Älsklingskillen.






1 comments:

Madde said...

Ja en dinner date vore kul! Jag har funderat lite på när.. och dom närmsta helgerna har jag skolarbete.. men man kanske skulle ha passat på när jag har en lucka mellan kurserna. Plus att ni snart ska till fjällen va!? Vilken vecka var det?

Post a Comment

About Me

Tess
Hemflyttad till Sundsvall från mitt drygt fyra åriga äventyr på Nya Zealand där jag studerade på Victoria Universty. Tog med mig min fantastiska sambo Limu. FHar nu äntligen fått drömjobbet som statstjänsteman & planerar nu nästa steg i våra liv.
View my complete profile


Followers