Tuesday, January 26, 2010

Vi klarar oss med oss.

var en ny dag passerad och vi har lyckats göra allt från babysim till de lite MINDRE åtråvärda hemsysslorna som back in the days endast UTFÖRDES av kvinnor och på nåt vis jag åkte på idag dvs tvätten! Hmmm what happend with EQUALITY ya'll!! Som den coola katten Wyclef skulle ha uttryckt det!

Imorgon rullar snöovädret in över staden & JAG nner mig supertacksam som har TILLGÅNG till Farfars bil & att han har gett mig förtroendet att få köra den. Vi ska på BVC imorgon man kan inte direkt påstå att det är LÅNGT dit, inte alls nästintills pinsamt att ta bilen, men är det snöstorm så tar vi hellre en fyrhjulsdriven VOLVO än en fyrhjulig EMMALJUNGA.

Och så sitter jag här i fett hår & ser inte klok ut. Man har hört att (Iaf jag har hört att) man INTE ska tvätta sitt hår alltför ofta eftersom att det är bra för håret att vila från kemikalier & att kvaliteen blir BÄTTRE av det. Men jag kan säga att jag är SKEPTISK till mitt lilla RÄDDA HÅRET projekt, vet inte om Limu upptäckt det än men han lär blir varse om det, inte som WYCLEF brukar uttrycka det men väl som MAMMA säger.

Och så har JAG ännu en gång insett att även fast vi bor trångt, ingen av oss har jobb för tillfället & vi får vända mynt ibland så är livet bra härligt. Det RÄCKER verkligen med att vi har varandra:)

My pequeño familia i sommras

Jag och mina tvättkompisar :P


0 comments:

Post a Comment

About Me

Tess
Hemflyttad till Sundsvall från mitt drygt fyra åriga äventyr på Nya Zealand där jag studerade på Victoria Universty. Tog med mig min fantastiska sambo Limu. FHar nu äntligen fått drömjobbet som statstjänsteman & planerar nu nästa steg i våra liv.
View my complete profile


Followers