Sunday, January 31, 2010

NZ forever!

Ibland får jag sån där JÄTTE saknad till Wellington och Nya Zeeland. Det är i SÄRKLASS min favoritstad i hela världen (av de städer jag varit i dvs). Den har ALLT som jag gillar; natur, kultur, uteliv, politik, nöjesliv, sport, trevliga människor och framförallt en MAGI som ingen annan stad jag varit i har.  Sundsvall är ju inte direkt MEKKAT för något av de karaktärena. 
Hade jag inte haft all min SLÄKT här i Sundsvall så skulle jag inte tvekat för en sekund för att bosätta mig där för ALLTID. Det är absolut inte så att jag inte trivs i Sundsvall, det gör jag, men om jag kunde INTEGRERA båda världana, min familj här och Wellington som stad,  så hade det nog varit i närheten till mitt UTOPIA.

Anyways drömma kan man göra, jag får sikta en semester dit istället. 

Helgen har varit lugn SOM valigt, det har varit alldeles för lugnt nu på SISTA tiden och jag & Levi är redo för lite ACTION. Ser därför framemot babysimmet på tisdag och 1a DYKET! 

tisdag far mammapappa till Thailand och kommer inte tillbaka förrens 1a mars.  Önskade att jag hade kunnat följa med. Det är bra att de åker på semester, de är de välförtjänta av de jobbar så hårt. 

Nu är det AUSTRALIA schemat. PUSS & kram.

Hamnen I Welly

Kusten utanför Welly
All Blacks doing their thing...The Haka!

1 comments:

Anonymous said...

Ja jag vet precis vad du menar. Ska skicka lite bilder av vart vi bor nu. Saaa fint. Vad kul att paketet antligen kom fram och att allt passade bra :) Saknar er och hoppas att toan blir bra HAHAA puss

Post a Comment

About Me

Tess
Hemflyttad till Sundsvall från mitt drygt fyra åriga äventyr på Nya Zealand där jag studerade på Victoria Universty. Tog med mig min fantastiska sambo Limu. FHar nu äntligen fått drömjobbet som statstjänsteman & planerar nu nästa steg i våra liv.
View my complete profile


Followers