Tuesday, September 29, 2009

Blåsigt väder, skitgubbar, katastrofer och framsteg...

Nu blir det lång rabbel om vad vi gjort sedan jag skrev sist....

...Förra fredagen så fick vi finbesök av kusin Leonard som kom upp och stannade över helgen. Nu när Levi blivit lite större och ser vilka alla människor är runtikring sig så vart ju lilla Leo en hit hos honom. Han tyckte att Leo var en rolig prick och gillade speciellt att suga och bita på hans fingrar haha. På lördag så var vi på shoppingtur med mormor på stan och det resulterade i två par jeans till Oliver och ett par byxor till Ange, sedan hittade jag tack vare Vero Modas 20års jubileum, en grå kofta och en skjorta för rimliga priser:). På kvällen kollade hela familjen och Leo på MoDo som vann i sudden om jag inte minns fel?
Söndagen vart en städdag då jag hjälpte mamma att städa ur mitt/(ange och Olivers) gamla rum, all städning innebar att min lägenhet fylldes på med diverse artiklar, så nu måste även min lägenhet genomgå en storstädning för att få vårt organiserat. Nu står en spjälsäng i lägenheten och väntar på att komma på plats, men det är även 'produktions stop' i hemmet eftersom Limu jobbar till runt nio på kvällarna och jag behöver honom och pappa till hjälp att flytta mastodont byrån. Hade önskat att jag hade kunnat göra det själv, vill ju inte behöva lite på att det ska vara en karl som ska göra allt åt en men byrån är faktiskt 'massive' som Oliver hade sagt:).

Ja och så på måndagen så vart det promenad i tokstormen som höstvädret bjöd på. Men vi hade gett oss tvi på att vi skulle på promenad jag mer än Levi kanske som var nerstoppad och sov omedveten om världen utanför sin vagn. Väl framme vid promenad stoppet hos farmor & farfar sov han ytterligare fyra timmar i vagnen innan han gjorde oss sällskap, jag värmde mig med en kopp varmt kaffe.

Det blev en 'ärendens dag' på tisdagen då farmor & farfar först skulle på årlig kontroll hos doktorn sedan var det rördels hämtning och köp av nåt som verkade vara säkringar till lampor av nåt slag, även shopping på Ica Maxi avklarades och arga telefonsamtal till Limus förra chef som ej betalat lönen.

Som om han inte varit fräck nog med att ljuga om att betala in lönen så när han äntligen kom idag för att betala så försöker han att lura Limu på 31 timmars arbete som han gjort dvs ca 4 dagar som han påstår att Limu inte dykit upp och att han antagligen ljugit för mig och att han varit någon annanstans, då brann det verkligen för mig och jag funderade hur detta gått till då hans anställda hämtat honom på morgonen och släppt av honom på kvällen?!?

Jag var inte direkt nån man skulle jävlas med idag eftersom att jag redan var nedstämd då vi fick de tråkiga nyheterna imorse klockan fem att det varit en stor jordbävning och som följd tsunamis på Samoa. Lyckligtvis, och det är det verkligen så var allt ok med Limus familj. Men det är otroligt ledsamt eftersom att så mycket har blivit förstört och många har dött på så småa öar och lilla Levis andra hem :(

Dagen blev iaf bättre av att Macke och Ida kom på lunch, det muntrade verkligen upp mig, och skönt att de var där då Dumjävla (ursäkta franskan) Göte (chefen) kom förbi. (Cudos till er för sällskapet det var mkt trevligt att se er idag:))
Det vart ännu ett besök hos farmor och farfar och denna gång vart vi bjudna på hemmagjord, jättegod om jag får tillägga, prinsess tårta eftersom att farfar fyller 79 år idag.
Nu väntar jag bara på att få krama om Limu när han kommer hem och prata med honom om vad som har hänt jag kan tänka mig att det är massa saker som snurrar i hans huvud. Dessutom är han väldigt förtvivlad och ledsen över hur han blivit behandlad på sitt förra jobb...

Levi har som de flesta andra bebisar i Sverige (bara en gissning) en såndär bumbo stol som han sitter i plus en ny mysig overall, tur att det var rea på Toddler. Och så har han börjat rulla runt som om att han inte gjort annat, jag vet inte om det är sent men nu gör han det iaf:) Och så har han även börjat dricka mer ur flaskan och eftersom att det var ett tag sedan så vart resultatet...blött hehe

Nej nu är pojkarna hemma nu ska vi umgås med dem hoppas att allt är bra med er alla och kom ihåg att ta vara på varandra för som vi sett och hört idag man vet aldrig vad som kan och kommer att hända.

Hejsvejs!

I nya bumbo stolen...o den nya overallen
...och sovande i sängen med musen
Efter att ha ätit från flaska så vart det lite blött.
Rulla runt på bordet hos gammelfarmor är kuuul
Med gammelmormor på stan då vi shoppade lite åt oss och Oliver med:)


2 comments:

Anonymous said...

Ja verkligen, vilken jäkla skitgubbe. Han borde skickas till sibirien och leva där med olla bella och käka rispuffar varje dag. Dåre. Iaf så tycker moster att Levi är underbart gullig. Vad bra stol han har. Idag har oliver "badat" ute i solen. Det började med liten oskyldig "oj jag råkade spilla mitt vattenglas över mig själv" och sen så kom Graeme ut med hinken och dom hade vattenkalas haha. Näe nu väntar shorty. Oliver sitter och käkar fire och ärtor och säger See ya moster!! Pussar från oss

Ida said...

Mycket trevligt att få komma förbi! Ser fram emot söndag också, vi blir ju lite sen pga mitt jobb. Men vi kommer så kvickt vi kan :} Kram!

Post a Comment

About Me

Tess
Hemflyttad till Sundsvall från mitt drygt fyra åriga äventyr på Nya Zealand där jag studerade på Victoria Universty. Tog med mig min fantastiska sambo Limu. FHar nu äntligen fått drömjobbet som statstjänsteman & planerar nu nästa steg i våra liv.
View my complete profile


Followers