Wednesday, September 23, 2009

Tom i bollen!

Ja hjälp nu är jag helt tom i bollen efter att ha suttit i två dagar med industri säkerhetsutbildning för att hjälpa Limu innan jobb imorgon. Jag lovar att jag kan lugnt jobba på stans industrier nu med kunskap om alla säkerhetsåtgärder och skade och olycksförebyggande åtgärder. Skulle jag passa i hjälm och neongul väst perhippo?

Det jag menar med att jag är dum i bollen är att vi läst hela dagen och kvällen och då känns det snarare som om att all info i huvudet blivit utsuget som vattnet i toalettstollen istället för påfyllt med massa kunskap.

Idag fick jag äventyra runt i Annika och Lasses (faster o farbror) finfina BMW då Soffan behövdes skjutsning till Södraberget och friluftsdag. Det var rätt skoj faktiskt och känna sig lite glammig för en stund haha. Man får ju ta vara på de få moments man får med lyxgrejjer. Haha sen vare rätt tragiskt att lämna tillbaka den då. Och så for vi på Limus jobb och sa upp honom, och det var bland det bästa vi gjort sen vi kom hit. Ta det inte fel han/vi uppskatade verkligen att ha ett jobb speciellt vid dessa tider och han hatar ju att inte göra någonting (nu har han ju nytt jobb), men man får nog leta en större pajas till chef. Anlita aldrig Timrå Entreprenad till någonting det är verkligen ett skämt till företag!

Pratade med Oliver igårkväll och just nu med på Skype och han är för rolig han har utvidgat sitt ordföråd med 'massive', 'bullshit' och 'bubba' då han vill se på Levi, vilken sköön lirare alltså.

Imorgan ska jag o lilleman och kanske Limu beroende hur trött han är efter jobbet åka ut till Alnö för att kolla in hockeyn som erbjuds på tvn och det blir ju extra kul att se Foppa...

...näe nu vart det sängdags...gäsp...hoppas alla haft en bra dag och får en ännu bättre imorgon
kramar från en mentalt dränerad Therese:) x


BusOliver i Uppsala innan de for til NZ.




Limu och en halvglad Levi haha

1 comments:

Angelica said...

Men vilka fina bilder på fina pojkar. Vad bra för LImu att han har lämnat den där eländiga chefen. Good on him!! Hoppas allt går bra nu. Jo alla som läser inlägget, klart att han inte kan säga Bullshit. Sånt lär vi honom inte. Han vet hur man säger Tack, och ta (som i engelska vokabuläret för tack) och har börjat att lära sig varsigod. Men inga olydiga ord, nej nej. Peace, on, off, på, av och pillevippen är ord som är mer aktuella. Haha....nway...puss på er därhemma.

Post a Comment

About Me

Tess
Hemflyttad till Sundsvall från mitt drygt fyra åriga äventyr på Nya Zealand där jag studerade på Victoria Universty. Tog med mig min fantastiska sambo Limu. FHar nu äntligen fått drömjobbet som statstjänsteman & planerar nu nästa steg i våra liv.
View my complete profile


Followers