Tuesday, September 22, 2009

Fika tisdag!

Idag har varit en pysslar dag, har tittat när morfar har skruvat ihop en byrå han började vid 11 tiden och var klar sisådär runt fyra haha det går inte fort när man är gammal. Men nu tänkte jag ju inte ägna skrivandet till att håna morfar det är ju kanske inte så schysst.

Efter att fått inspiration av mormors bullbakande så bestämde jag mig för att göra en äppelsmulpaj tills främmandet som skulle komma klockan fem. Efter att ha fått lånat alla ingridienserna av mormor (förutom smöret som jag hittade hemma hos mamma och pappa) så började bakandet. Också hade man storpublik av Levi som säkert hade satsat sina pengar på att det skulle bli äppelmos ist för äppelpaj. Jag lyckades nästan perfekt förutom att jag glömde att blanda i sockret i smuldegen, så jag strödde det över hela pajen istället.

Efter mitt paj faux pas så inväntade jag mina gäster. Johanna och Jeny var sjuktligt punktliga och jag tror 17.01 så knackade det på dörren. Vi vart två kort då Aina inte kunde och Giekens lilla Nisse vart sjuk:(. Pajen var rätt ok men rätt söt också. Levi hade somnat precis lagomt till då Jenny och Johanna kom men vaknade en stund innan de gick så det var ju trevligt att han gjorde en liten entree han med.

Nu sover han igen, ja klockan är ju iof 12 och jag borde vara i säng med men jag har suttit och hjälpt Limu med SGS kursen så han kan jobba nästa vecka med pappa.

Får nog säga godnatt nu och önska er alla sweet reams...söta drömmar låter inte lika catchigt kanske:)
Peas and Corn...x


Jenny, Johanna var fikasugna:)
What beauties hehe

1 comments:

Jenny said...

tack för fikat!! du lyckades, det var ju supermumsigt :) vi får styra upp nåt snart igen! kram

btw ... jag lägger en länk till din blogg från min om det är ok.

Post a Comment

About Me

Tess
Hemflyttad till Sundsvall från mitt drygt fyra åriga äventyr på Nya Zealand där jag studerade på Victoria Universty. Tog med mig min fantastiska sambo Limu. FHar nu äntligen fått drömjobbet som statstjänsteman & planerar nu nästa steg i våra liv.
View my complete profile


Followers