Thursday, August 5, 2010

Sex laxar i en laxask.


Ikväll var vi på notdragning i Bergeforsen, jag har aldrig varit och sett när de fångar fisk på det viset förut. Jätte roligt att se, eller det som gick att se det var otroligt mycket folk där. Medan jag försökte att få en glimt av laxarna så roade Oliver sig med att kasta sten i vattnet som resten av alla 100 ungar som var där, det var lite svårt att få honom att inte kasta då alla andra barn stog och pepprade på för fullt. Han fick även i sig ett och annat hallon från buskarna som blev välbesökta av oss båda.
Levi kom närmare 'the action' med hjälp av Limu då han fick sitta på hans axlar och han tog sig förbi avspärrningen för att komma så nära som möjligt, de blev 15 firrar ingen som man behöll eftersom att det var Mr fish och inte Mrs fish.

Anyways, nu kallar sängen...hasta la pasta, på återseende!


Oliver i hallonbuskarna

Notdragningen börjar

Var är den perfekta stenen?






0 comments:

Post a Comment

About Me

Tess
Hemflyttad till Sundsvall från mitt drygt fyra åriga äventyr på Nya Zealand där jag studerade på Victoria Universty. Tog med mig min fantastiska sambo Limu. FHar nu äntligen fått drömjobbet som statstjänsteman & planerar nu nästa steg i våra liv.
View my complete profile


Followers