Saturday, September 25, 2010

Windowshopping




Vad är väl en dag på IKEA? Vad är väl en dag på IKEA utan pengar är väl frågan man egentligen bör ställa sig? För mig är det ett sätt att stilla mitt konsument behov av onödiga materiella saker. Men detta är inte en ny företeélse i mitt liv utan nåt jag har lärt mig från mina fattiga student tider. Jag kollar in grejjer på nätet, jämför priser, kollar in nyheter på hm.se, och på något konstigt vis så känner jag mig nöjd efter och jag känner inte för att köpa någonting. Att titta går lika bra.
När vi nästan nått slutet inne på Ingvars affär fick jag ett telefonsamtal av någon som ville göra en undersökning angående konsumption och något annat, jag tackade vänligt nej med ursäkten att jag faktiskt just i denna stund var på 'IKEA och konsumerade' och skrattade lite lätt i luren, tyvärr tyckte inte han på andra sidan att detta var lika lustig som jag tyckte att det var.

Vi besökte även Brandworld, vilket jag kan rekomendera till alla. Där jag faktiskt hittade ett par välbehövliga fodrade converse till Levi, grymt pris grymma kicks. Så gick det med att INTE handla något.






I eftermiddags drog jag och pappa till skogen och plockade gula kantareller, kan inte minnas när jag gjorde det sist. Nu ikväll har vi ätit middag med kusiner och vår morbror som bor i Australien och det är alltid lika kul att träffa dem, speciellt när de tar med sig en liten Chihuahua valp.

trevlig helg på er alla puss & Kram









0 comments:

Post a Comment

About Me

Tess
Hemflyttad till Sundsvall från mitt drygt fyra åriga äventyr på Nya Zealand där jag studerade på Victoria Universty. Tog med mig min fantastiska sambo Limu. FHar nu äntligen fått drömjobbet som statstjänsteman & planerar nu nästa steg i våra liv.
View my complete profile


Followers